Trondheim Triatlonklubb har faste svømmetreninger gjennom hele høsten, vinteren og sommeren. I tillegg arrangerer andre treninger og samlinger året rundt. Vi arrangerer også en treningskarusell for våre medlemmer med akvatlon (svøm og løp), duatlon (sykkel og løp), og triatlon. Mer informasjon om klubbkonkurranser kommer på hjemmesiden når de nærmer seg.

Svømmetreninger

Merk: Det er totalforbud mot å svømme alene i Pirbadet. Kommer du på trening og det er ingen andre svømmere i hallen, har du ikke lov til å svømme på egen hånd.

Våre svømmetreninger foregår i Pirbadet, som ligger sentralt til på havna i Trondheim.

Mye informasjon om svømmingen publiseres i klubbens Facebook-gruppe.

Svømmetidene for høsten er:

  • Lørdager klokka 0830-1000 (Bane 1 og 2, langbanene + bane 3 kortbane på dypet)
  • Søndager klokka 2000-2100 (Bane 3, 4, 5 og 6, kortbaner)

Tidene som er satt opp er den tiden vi har i bassenget. Garderobetid kommer i tillegg.

Det er viktig at man informerer svømmetreneren om eventuelle sykdommer man har, som kan gjøre at det oppstår kritiske situasjoner under treningen (for eksempel epilepsi eller astma).

Treningene på lørdager og søndager vil være i følge felles program for alle deltagere. Våre trenere leder disse treningene og det er praktisk for dem om man prøver å møte til når treningen starter. Treningene på mandager og torsdager er etter eget opplegg, og oppstartstidspunkt og varighet bestemmer en også selv.

Deltakelse på treningene forutsetter at en behersker grunnleggende crawlteknikk. For nybegynnere anbefaler vi de utmerkede svømmekurs i Pirbadet.

På lørdager er det eget opplegg for svømmedyktige barn og ungdom fra 10-14 år. Les mer om dette HER.

Treningene er åpne for alle medlemmer av Trondheim triatlonklubb med betalt medlems- OG aktivitetskontingent for 2017. En kan hente ut billetter til treningene i kassen i Pirbadet i Pirbadets åpningstid. Det vil kunne ta opp til en uke innen medlemslistene er synkronisert. Står du ikke på listen og har vært medlem en lengre periode er sannsynligheten stor for at du ikke har betalt.

Søndager – Løpetrening langt og rolig (Ta gjerne initiativ til dette på forumet!)

Typisk oppmøte ved friidrettsbanen på Øya. Oppmøtetidspunkt og løypevalg avtales på forumet i forkant.

Eksempel på opplegg: Gruppe 1 løper 2 mil i om lag 5 min/km-fart, og gruppe 2 løper 1 mil i om lag 6 min/km-fart.

Torsdager kl 18 – Utesvømming i Kyvatnet (i sommermånedene)

I sommermånedene møtes vi gjerne i Kyvatnet på Byåsen og svømmer med våtdrakt. Distanse og fart er opp til den enkelte. Torsdagsøktene er en trivelig og trygg måte å få trent på utesvømming.

Siden sommeren i Trondheim er litt uberegnelig avtaler vi opplegget på forumet i dagene før.

Ta initiativ selv

Hvis du ønsker selskap på ei treningsøkt, langtur eller lignende kan du bruke forumet til å få med deg flere!

Velkommen på trening!